400_400_2x.png
לוגו טוב.png

Our Story

For centuries the Galilee, with its natural beauty, fertile soil and places of historical importance has been home to people from many different backgrounds, religions, and languages. With diverse populations living side by side, the Galilee often served as an example of peaceful interaction and synergetic diversity between distinct societies.

 

Today the population in the Galilee is almost equally divided between Jews (50%) and Arabs (50%). While all are citizens of Israel, unfortunately, there is very little connection between them. Lack of contact, different languages, and life in separate communities all lead to misconceptions and mistrust. This situation threatens the fabric of Israeli society.

The situation is especially acute with the younger generation. At this formative age, they have few (if any) experiences of authentic encounter with the “other” that could dispel prejudices and misconceptions and provide a model for shared society.

The two videos below encapsulate the work and vision of Galilee Dreamers

على مدى قرون ، كانت الجليل ، بجمالها الطبيعي وتربتها الخصبة والأماكن ذات الأهمية التاريخية ، موطنًا لأشخاص من خلفيات وديانات ولغات مختلفة. مع تنوع السكان الذين يعيشون جنبًا إلى جنب ، كان الجليل غالبًا مثالًا للتفاعل السلمي والتنوع التعاوني بين المجتمعات المتميزة.

 

ينقسم سكان الجليل اليوم بشكل متساوٍ تقريبًا بين اليهود (50٪) والعرب (50٪). بينما جميعهم مواطنون في إسرائيل ، للأسف ، هناك اتصال ضئيل جدًا بينهم. يؤدي الافتقار إلى الاتصال ، واختلاف اللغات ، والحياة في مجتمعات منفصلة إلى سوء الفهم وانعدام الثقة. هذا الوضع يهدد نسيج المجتمع الإسرائيلي.


الوضع حاد بشكل خاص مع جيل الشباب. في هذا العصر التكويني ، لديهم القليل (إن وجد) من تجارب اللقاء الحقيقي مع "الآخر" التي يمكن أن تبدد التحيزات

والمفاهيم الخاطئة وتوفر نموذجًا للمجتمع المشترك

 

يلخص مقطعا الفيديو أدناه عمل ورؤية الجليل الحالمين.

 
A group of Galilee Dreamers on a USA trip
Member of the Advisory Board - Rabbi Paul Schneider on why he is so passionate about Galilee Dreamers
Contact Us

Thanks for submitting!